Skip to content

Maak kennis met onze klanten

tamigo is ideaal voor vele soorten klanten.

Ontdek waarom ze tamigo hebben gekozen.

Various plates of Asian food such as Sushi, Nigiri and sticks, with the logo of the tamigo customer Sticks n Sushi visible in the foreground.
Vanaf 2006 helpt tamigo Sticks’n’Sushi om de dagelijkse werkzaamheden te verbeteren.

 

tamigo’s rooster is ongelofelijk makkelijk in gebruik voor al onze individuele planners. Omdat de roosters steeds vernieuwd worden met gebruiksvriendelijke functies, wordt het eigenlijk steeds makkelijker in het gebruik”, zegt Operations Manager, Tommy Hvid.

 

Tommy Hvid zegt zelf over de tamigo app dat het “geniaal” is. De app geeft, zowel de planner als de medewerker, op elke moment toegang tot belangrijke functies en informatie. Planners kunnen beschikbare diensten via de app aanbieden, terwijl medewerkers onderling diensten kunnen ruilen en vrij kunnen vragen.

 

“Een ander groot voordeel is dat iedereen toegang heeft tot onze tamigo voorpagina, zowel op de desktopversie als via de app, waar ze foto’s en beschrijvingen kunnen zien van onze interne campagnes en berichtgeving”, zegt Tommy Hvid. Als Operations Managers is Tommy Hvid er zeker van dat tamigo’s financiële overzichten een directe invloed hebben op de omzet van Sticks’n’Sushi. Wanneer de budgetten ingeladen worden in tamigo, kunnen zowel het management als de individuele planner meteen zien of het geplande rooster valt binnen de financiële kaders die gesteld zijn.

 

Het is ontzettend belangrijk dat we weten wat de kosten van een rooster zijn terwijl we deze aan het maken zijn. tamigo geeft zeer precies voor al onze restaurants de loonkosten afgezet tegen de omzet weer. Deze flexibiliteit en transparantie is voor elke restaurantketen een “must".

 

Four lingerie models posing, showcasing the logo of the tamigo customer Triumph in the foreground.
Elke Retail Manager weet hoe moeilijk het is om in een Excel-sheet een compleet overzicht te hebben van de loonkosten, productiviteit en omzet. Daarom was het voor Triumph Benelux een simpele keus om tamigo te implementeren. Dit hielp om het bedrijf te optimaliseren door hun informatie op één plek te samen te voegen.

 

“onze Triumph collega’s in Denemarken werkten al met veel tevredenheid met tamigo. Daarom was het een logische stap om tamigo ook te implementeren voor Triumph Benelux.” Zegt Lia Vos, HR Operations Specialist Benelux.

 

Met slechts een paar klikken geeft tamigo Triumph Benelux inzicht in verschillende KPIs, zoals budgetten, productiviteit, loonpercentages, omzet en loonkosten. Doordat tamigo consistent up-to-date data weergeeft maakt het Triumph makkelijker om de prestaties van de winkels te benchmarken.

 

“Als verantwoordelijke voor de payroll bespaar ik veel tijd met tamigo. Ik kan nu makkelijk alle benodigde onderdelen voor de maandelijkse salarissen vanuit tamigo exporteren naar ons payroll systeem.”

 

A Danish design chair standing next to two orange circles, featuring Bolia's customer logo in the foreground.
Het is niet ongebruikelijk voor een Retail keten om verschillende Workforce Managementoplossingen, van verschillende leveranciers, te implementeren op meerdere locaties.

 

Bolia, met winkels in veel Europese landen, onderzocht zorgvuldig de complete markt voordat ze een Workforce Managementoplossing kozen: “We kozen tamigo, omdat het in veel landen aanwezig is en het makkelijk te gebruiken is”, zegt Anette Sørensen, International HR Manager

 

tamigo levert een kostbaar overzicht van de loonkosten en een correct payroll proces voor alle winkels.

 

Met veel parttimers is er een grote kans dat de roosters vaak veranderen, maar volgens Anette Sørensen zorgt tamigo ervoor dat deze veranderingen supermakkelijk te managen zijn met minimale administratieve handelingen.

 

Ongeacht het land of de cultuur, onze eerste indruk – dat tamigo een gebruiksvriendelijke planningtool is voor al onze medewerkers – is bevestigd.

 

Four packages of liquorice by Lakrids by Bülow displayed together, featuring the logo of the premium liquorice brand and tamigo customer in the foreground.
Door tamigo hebben zowel het management als de medewerkers een duidelijk overzicht over de roosters en salarissen, zoals op geen andere manier mogelijk was.

 

Het exclusieve drop merk – Lakrids by Johan Bülow – stapte in 2012 over naar tamigo’s workforce managementoplossing. De handgeschreven roosters werden snel geüpgraded naar automatische roosters in combinatie met tamigo’s tijdsregistratiesysteem, tamigo touch.

 

Wanneer je veel jonge medewerkers in dienst hebt, is het een groot pluspunt dat de communicatie over het rooster en de wisseling van diensten verloopt via de gebruiksvriendelijke app van tamigo. Vóór tamigo stuurden we altijd emails, maar hier kregen we bijna nooit reacties op.

 

tamigo bespaart niet alleen veel tijd op wat voorheen handmatige en tijdrovende taken waren, maar het heeft ook een sterk positief effect gehad op de communicatie van medewerkers, zegt Anita Møllebro, Retail Design Manager.

 

Vóór tamigo verzonden we emails naar de medewerkers, maar we kregen bijna nooit een reactie terug.

 

The modern outdoor lobby of a hotel, filled with various light rattan furniture, showcasing the logo of the tamigo customer Danhostel in the foreground.
tamigo creëert een overzicht waardoor je altijd up-to-date bent. Dat is waarom tamigo een onmisbare tool is.

 

Sinds 2014 helpt tamigo bij het optimaliseren van het personeelsmanagement bij Danhostel, Denemarken. Voordat ze tamigo gebruikte registreerde Danhostels medewerkers hun gewerkte uren met pen en papier.

 

Assistent-manager Nicolai Stubtoft verteld: “het was een complete chaos, medewerkers registreerde hun uren op pen en papier. Vervolgens moest ik deze één voor één controleren, als de papiertjes überhaupt al werden ingeleverd."

 

Net als bij andere hotels en hostels is er bij Danhostel een seizoensgebonden fluctuatie in personeel. Tijdens de zomermaanden neemt het aantal jonge werknemers significant toe. Al betekent dit elk seizoen veel nieuwe gezichten, het duurt voor Nicolai niet lang om nieuwe werknemers tamigo te laten begrijpen. Na een korte introductie kunnen werknemers onderling diensten wisselen, zonder dat het management hiertussen moet komen.

 

Uiteindelijk is het goedkeuren het enige wat we hoeven te doen. De werknemers zijn er onderling al uitgekomen, dat is gewoon briljant.
dries-van-den-berg
Palingrokerij & Vishandel Dries van den Berg levert de beste vis sinds 1987. Naast de traditionele viswinkel hebben zij nu ook een restaurant en museum.

 

De ambitieuze uitbreidingen vragen om extra handen. En extra medewerkers betekent steeds complexere roosters. Eigenaar Peter van den Berg en planner Carola van Ark administreerden voorheen de roosters, vakantiedagen en tijd-voor-tijd saldi in Excel. Vakantieaanvragen verliepen via de privételefoon van Carola. De markten werden op een papieren agenda geschreven.

 

Sinds 2020 wordt alles in tamigo gedaan. Hierdoor is het minder tijdrovend en gevoelig voor fouten geworden. Daarnaast zijn de medewerkers (momenteel 40) ook erg blij met het systeem.

 

"Een eis was dat de app gebruiksvriendelijk en intuïtief moest zijn, zodat echt iedereen er makkelijk mee overweg kon. Daarnaast kunnen alle verschillende afdelingen gemakkelijk in één omgeving beheerd worden."

 

Eigenaar Peter ziet daarnaast ook ander voordelen: “Dankzij tamigo wordt er tijd, geld en energie bespaart, gezien de huidige krapte op de arbeidsmarkt, geen overbodige luxe. Daarnaast is de tamigo app een goede toevoeging in onze employer branding strategie. Dit resulteert weer in hogere productiviteit en medewerkerstevredenheid”.

Learn why they chose tamigo for their business.

aldi customer case

We estimate that our store managers save between 15-30 minutes on admin every single day with tamigo. That’s huge!

As they invested in modernising their stores, ALDI Denmark also put their workforce management under the microscope. Improving employee retention and operational efficiency were the top priorities in their nearly 200 stores nationwide. Since tamigo was implemented in 2021, Project Manager Thomas Sørensen says there’s been big improvements.

Instead of having to phone up HR, employees can check their worked hours in the tamigo app. The numbers are right there, and they can trust them. Functions like these are definitely helping our efforts around retention.

Store managers now spend a fraction of the time they used on daily admin tasks — like finding cover for a sick employee.

You can read the full ALDI Denmark and tamigo story here.

bijou-brigitte-customer-case-image
Today, when someone calls headquarters, we can look into the same system together. The paper is gone and everything runs digitally. That makes for more transparency, security and trust.

Fashion jewellery giant Bijou Brigitte decided to overhaul the internal processes of its approximately 400 German stores. Because with every new store that opens, the administrative workload for employees also increases. Bijou has used tamigo in all its German stores since 2019. According to Philipp Schockenhoff, team leader in the HR department, the results are impressive.

Our store managers save an incredible amount of time each month with tamigo when preparing the monthly financial statements.

Phillip says that everyone in the company has gained numerous benefits from tamigo. And that’s exactly why Bijou Brigitte has decided to roll out the solution to other European countries. 

You can read the full Bijou Brigitte and tamigo case here.

case-design-bolia

tamigo provides an invaluable overview of labour costs and a correct payroll process for all stores.

Before they implemented tamigo, Scandinavian design firm Bolia faced a challenge. Some of their stores were regularly using more hours than were budgeted. With tamigo, International HR Manager, Anette Sørensen, says there was a dramatic improvement.

By adding budgets, and by comparing it to the expected productivity and the planned hours vs. the budget in tamigo, we got the right insights for us to benchmark and help stores plan within budgets.

And when it comes to the process of scheduling itself, tamigo is also a boon. Anette says that making changes to rotas (and with so many part-time employees, this needs to happen a lot) is easy to manage with minimum administrative resources.

Read the full Bolia case.

case-design_salomon

Everything related to personnel administration was done via Excels files. So it wasn't very flexible and not uniform across shops or countries.

Salomon, the French outdoor sports brand from the Alps, deployed tamigo across 11 countries in Europe to improve operations and payroll. Michaël Amsellen, Global Senior Retail Operations Manager, says the feedback was immediately positive.

Firstly, tamigo is easy to use and intuitive. Secondly, the tool fits in with other tools we have deployed in parallel, i.e., a SaaS solution capable of being used from any device.

According to Michaël, tamigo grants a uniform and global view over planned hours and productivity. And most importantly, brings Salomon's teams together in one shared system.

You can read the full Salomon and tamigo case here.

hotel-des-nordens-customer-case-illustration
tamigo is incredibly helpful for controls, budget checks and any payroll activities.

For Hotel des Nordens, summer peak season always brought challenges around scheduling. To make planning more demand-orientated, they adopted tamigo in 2010. According to Ronny Wilke, Administration Manager, it’s helped planners make more effective decisions.
 
At the end of the week, they can see the current flex level of the employees and have control over all wage limits – without having to do the calculations themselves.

This transparency has had similarly positive effects for the HR team and regular employees. 

Read the full Hotel des Nordens case here.
lakrids-by-bulow

tamigo has given both management and the employees an overview of rotas and wages, which we could not have gotten any other way.

Exclusive liquorice brand Lakrids by Johan Bülow switched to tamigo's Workforce Management solution in 2012. Handwritten rotas were replaced by updated and automated schedules, and Lakrids chose to register hours via tamigo’s time clock, Touch.

When you only have young people employed, it's a huge plus that communication about the rota and shift exchange takes place via text message on tamigo's user-friendly app.

tamigo has not only minimised time-consuming and manual tasks at Lakrids but has also vastly improved employee communication, says Anita Møllebro, Retail Design Manager.

Before tamigo, we sent emails to the staff, but they almost never reacted to them.

case-design-danhostel

tamigo creates an overview, so you are always up to date. That's why tamigo is an invaluable tool.

Since 2014, tamigo Danhostel in Helsingør, Denmark, has been optimising staff management using tamigo. Previously, employees were registering their hours on pieces of paper.

It was a complete mess before, as employees registered their working hours on a piece of paper, which I then had to go through one by one… if they remembered to hand them in at all.

Whenever peak summer months arrive, Danhostel has to increase hiring. But despite all the new faces, it doesn’t take souchef Nicolai Stubtoft long to train them in how to use tamigo. After a brief intro, staff start exchanging shifts with one another without management having to be involved.

In the end, all I have to do is approve what the staff have already agreed upon amongst themselves, and that is just brilliant.

case-design_sticksnsushi

The rota is incredibly easy to manage for the inpidual planner. And because the rota is constantly updated with new and user-friendly features, it actually keeps getting easier and easier to use.

Restaurant chain Sticks’n’Sushi became tamigo’s first ever customer, back in 2006. And Operations Manager Tommy Hvid says that tamigo's financial overview has a direct influence on the chain’s revenue, as both management and planners can see whether planned hours align with budgets.

It's incredibly important that we’re able to see what shift schedules costs while we’re making them. In addition, tamigo accurately displays labour costs against revenues across all the restaurants. This flexibility and transparency is, for every restaurant, ‘spot on’.

Tommy also calls the tamigo app "genius". It gives both planners and employees access to key functions and information at anytime, anywhere. For example, when it comes to internal communication:

It's a huge plus that our staff can access our tamigo front page in the web solution and on the app to see pictures and descriptions of our internal campaigns and specials.

case-design_triumph

Being responsible for the payroll, I save a lot of time with tamigo. I can easily export all necessary components for the monthly salary from tamigo to our payroll system.

Every manager knows how hard it is to get an overview of KPIs in Excel. In searching for a solution, lingerie brand Triumph's Benelux operations looked to another European country for inspiration. Triumph’s HR Operations Specialist Lia Vos explains:

Our Triumph colleagues in Denmark were already working with tamigo to full satisfaction. It was therefore a logical step for Triumph Benelux to implement tamigo as well.

Lia Vos says that with just a few clicks, tamigo gives Triumph Benelux insights into budgets, productivity, wage percentage, revenue and labour costs. This makes it easy to benchmark the performance of all their Triumph stores.

case-design-rema

Shopkeepers don't have time to read lengthy manuals. One of the key advantages of tamigo is that new shopkeepers only need a few hours of training.

The easily accessible online rota and the overview of wage percentages were just some of the reasons why the supermarket chain REMA 1000 chose tamigo over other workforce management solutions in 2008. HR Manager Svend Halse Petersen explains:

Other discount chains have other financial and shift schedule systems that require lengthy courses and continuous updates before the system creates value. We chose a different course of action and we have succeeded.

tamigo hasn't just had a positive effect on independent REMA 1000 shopkeepers. At the main office in Horsens, Denmark, tamigo helps minimize time-consuming admin tasks and gives HQ a fuller overview of company-wide performance.

Contact een van onze experts

Laat hier jouw contactgegevens achter, zodat wij een afspraak met je kunnen inplannen.