Bolia.com: "Wij kiezen attitude boven tech skills"

donderdag, mei 12, 2016

Interieur- en designketen Bolia.com is – zoals de naam suggereert – een organisatie waarbij digitalisatie een integraal onderdeel van haar DNA is. Volgens de internationale HR manager, Anette Sørensen, is digitalisatie onmisdbaar door de hele organisatie – inclusief online marketing – waardoor Bolia.com op ieder social media sterk aanwezig is.

Toch is het niet nodig dat de cv’s van nieuwe store managers uitpuilen van digitale skills. Bolia.com heeft een succesvolle strategie die focused op attitude, zegt Anette Sørensen.

 Logische systeem helpt nieuwe store managers

“Wij kiezen voor attitude in plaats van skills. Onze ervaring is dat potentiële store managers vrijwel alles kunnen leren van bedvullingen tot operationele digitale systemen, als ze maar open minded zijn en de juiste attitude hebben.”

Tamigo’s online planning oplossing is één van de digitale systemen die nieuwe store managers bij Bolia.com zichzelf moeten aanleren. Maar het grote voordeel volgens Anette Sørensen is:

"Tamigo is zo logisch en inuïtief opgebouwd dat store managers het systeem direct kunnen gebruiken."

Naast het online rooster en communicatie met medewerkers via de app helpt Tamigo nieuwe store managers met het inzichtelijk maken van de loonkosten, productiviteit en een correcte looninput.

 Bolia.com is van plan om verder te groeien in alle grote steden in Duitsland de komende jaren en diverse nieuwe stores in Noorwegen liggen al op de tekentafel. Bolia.com gebruikt Tamigo in al haar 39 stores in Nederland, Denemarken, Noorwegen, Zweden en Duitsland.